Shopper’s guide for auto service equipment

Cresterea exponentiala a volumului importurilor de autoturisme si autocamioane din ultimii ani precum si cresterea nivelului tehnologic al autovehiculelor din ziua de azi au generat si evolutia pietei de echipamente de service-auto.

Daca in anii 1995-2000 varful de vanzari in acest domeniu a fost generat de acordarea legislatiei romanesti la normele europene pentru ITP (Inspectia Tehnica Periodica), la acesta data se realizeaza recorduri de vanzari pentru dotarea service-urilor auto, in special cele de marca, pentru a respecta noile norme impuse de RAR.

Daca in alte tari vest-europene exista reviste de specialitate si asociatii profesionale in domeniu, in Romania suntem inca in pre-istorie. Desi investitiile in dotarile cu echipamente de service-auto sunt extrem de costisitoare, este aproape incredibil cat de superficial se informeaza potentialul client despre ce exista pe piata. Mai mult, constatam ca informatiile pe baza carora se iau deciziile sunt provenite numai de la importatorii de echipamente si sunt strict subiective, iar in cele mai multe cazuri eronate.

Fiind cea mai veche si cea mai mare firma din domeniu in Romania si avand in portofoliu echipamentele celor mai importanti producatori mondiali de utilaje si scule de service-auto si pe fondul lipsei de informatii obiective in domeniu, consideram ca avem autoritatea morala sa dam sfaturi celor ce doresc sa faca o achizitie, mai ales dupa ce am dotat peste 3000 de service-uri.

In acest sens consideram util sa prezentam o selectie de criterii OBIECTIVE care ar trebui sa stea la baza evaluarii ofertelor primite de la potentialii furnizori de utilaje si scule de service-auto. Nu ne propunem sa va transformam in experti in domeniu, dar din respect pentru Dumneavoastra si pentru investitia financiara pe care va pregatiti sa o faceti consideram ca trebuie sa va informam !

Suntem convinsi ca sansele noastre de a vinde cresc direct proportional cu nivelul Dumneavoastra de informare deoarece avem cele mai performante echipamente de la cei mai importanti furnizori mondiali, la cele mai bune preturi !

Principalele categorii de echipamente de service-auto sunt: 

  1. Elevatoare
  2. Echipamente de mecanica generala, scule, testere si utilitati: aer comprimat, lubrifianti, exhaustare
  3. Echipamente de service-roti
  4. Standuri de reglaj directie
  5. Echipamente pentru linia de Inspectie Tehnica Periodica
  6. Utilaje si scule de tinichigerie
  7. Cabina de vopsit si echipamente pentru atelierul de vopsitorie
  8. Echipamente de curatat si pentru dotarea spalatoriei auto

 

– sus –

1. ELEVATOARE

  • Este foarte important sa alegeti tipul de elevatoare care se potrivesc aplicatiei Dumneavoastra. Exista elevatoare de 2 coloane, de 4 coloane, foarfeca si ingropate. Elevatoarele de 2 coloane pot fi electromecanice sau hidraulice. Elevatoarele electromecanice pot fi actionate de un motor si cu transmisia catre celalalta coloana prin lant sau prin cardan, sau pot fi actionate de 2 motoare avand sincronizarea electromecanica sau electronica.
  • Elevatoarele electromecanice uzuale au sarcina utila de 2.5 – 3.2 Tone, iar exceptiile au 3.5 – 5 Tone. Ele sunt si cele mai folosite in Europa unde parcul auto se preteaza acestor elevatoare. In America, de exemplu, unde parcul auto are in majoritate autoturisme mult mai mari si mai grele decat in Europa se vand in special elevatoare electrohidraulice de 4 – 5 Tone. Diferentele de prêt intre elevatoare sunt mari, pretul crescand exponential cu sarcina utila. Deci nu este cazul sa cumparati decat strictul necesar de elevatoare cu sarcina utila mare pe care sa le folositi pentru autovehicule grele – dube incarcate, masini blindate, camionete. In rest marea majoritate a autoturismelor se pot ridica cu elevatoare de 2.7 – 3.2 Tone. Pentru elevatoarele electromecanice ste de asemenea foarte importanta calitatea piulitei de tractiune, ea putand cauza cele mai multe probleme in exploatare. Va rugam sa luati in considerare ca un elevator care nu functioneaza va poate aduce pierderi mai mari decat valoarea lui, iar diferentele de prêt intre un elevator bun si unul prost sunt doar de cateva sute de EURO pe care le puteti pierde numai in primul an de functionare pe piese de schimb de uzura !
  • Elevatoarele de 2 coloane electohidraulice au aplicatii pentru sarcini utile mari de peste 4 tone sau in locatii cu mult praf in care variantele electromecanice pot suferi uzuri premature.
  • Elevatoarele de 4 coloane sunt in special folosite pentru reglaj directie sau reparatii autovehicule grele, dar trebuie intotdeauna sa solicitati un cric de punte care sa culiseze pe platformele elevatorului. Sarcina utila pentru astfel de elevatoare este de 3.5, 4 si 5 Tone. Este foarte important sa luati in considerare lungimea platformelor care poate varia intre 4100 mm si 5100 mm, pe cele mici existand posibilitatea sa nu puteti ridica autoutilitare si dube lungi! Ca variante constructive, elevatoarele de 4 coloane pot fi cu platforme lise sau cu platforme pregatite de directie avand platouri rotative si platouri de relaxare integrate in platforme. Va rugam sa luati in considerare ca este recomandabil sa folositi elevatoare de directie cu platouri integrate, iar varianta mult mai ieftina cu platforme lise pe suprafata carora se – Elevatoarele de tip foarfeca sunt elevatoare folosite in special pentru receptia interactiva la intrarea in service, sau in spatiile unde s-ar preta un canal pe care nu puteti sa-l sapati din motive obiective. Ele de obicei se ingroapa, dar caseta de fundatie are doar cativa centimetri adancime. Avantajul este ca atunci cand sunt jos arata excellent suprafata fiind perfect plana, dar dezavantajul este ca in casete se aduna mizerie. Exista multi producatori care le recomanda, mai ales pe cele cu rampe scurte de 3 Tone pentru receptie, avand avantajul ca se pot pozitiona in dreptul usilor de acces, iar atunci cand nu sunt ridicate se poate circula peste ele fara a se observa.
  • Elevatoarele ingropate sunt in special folosite la dotarea service-urilor noi unde se poate construi o groapa de peste 2 metri adancine pentru caseta hidraulica. Ele dau un aspect mai curat service-ului din cauza lipsei coloanelor de la suprafata. De asemenea se poate mai usor lucra de jur imprejurul masinii. Elevatoarele ingropate pot avea una sau doua coloane, iar coloanele pot avea distanta dintre ele de 1300 mm sau 2300 mm. Cu cat distanta este mai mare intre coloane accesul masinii este mai facil si aspectul mai profesional, dar pretul este mai mare. La varianta cu o singura coloana, dezavantajul este ca nu se pot face operatii de service la toba de esapament, dar se preteaza perfect pentru spalatorii auto sau receptie/showroom. Va rugam sa luati in considerare ca este foarte important sa verificati daca solul Dumneavoastra va permite instalarea unor astfel de elevatoare si nu aveti apa freatica la suprafata. De asemenea trebuie sa verificati daca solutia constructiva a casetei in care se pune instalatia hidraulica este etansa sau nu si ca fundatia de beton a fost facuta profesionist, altfel defectarea va fi imediata!
  • Exista si alte tipuri de elevatoare pentru diverse aplicatii cum ar fi elevatoare mobile pneumatice sau hidraulice, elevatoare pentru service roti, elevatoare cu 4, 6, 8 coloane mobile pentru autocamioane cu remorci sau autobuze.

Criterii de selectie:

  • In primul rand este important sa alegeti tipul de elevator care va este necesar in functie de spatiul si fundatia pe care o aveti. Limitarile pot fi de inaltime, apa freatica, grosimea betonului din fundatie, calitatea betonului. De exemplu, daca betonul nu este suficient de gros trebuie sa alegeti elevator cu talpa de rigidizare, iar daca hala nu este suficient de inalta nu puteti alege elevatorul electrohidraulic de tip portal de 5 m inaltime.
  • In al doilea rand trebuie sa va asigurati ca furnizorul Dumneavoastra este UN FURNIZOR RECUNOSCUT SI DE TRADITIE si care ARE TOATE OMOLOGARILE SI AVIZELE AUTORITATILOR ROMANE SI EUROPENE. Nu uitati ca elevatoarele pot fi periculoase si pot determina accidente mortale si ar trebui sa va ganditi cine va doriti sa va stea alaturi in aceste situatii delicate in fata controlului autoritatilor competente, o firma necunoascuta sau un producator de renume mondial!
  • Producatorii mondiali de autovehicule au omologat si recomanda cateva tipuri de elevatoare de la un numar redus de furnizori care si-au demonstrat in timp calitatea si siguranta in functionare. Este recomandabil sa alegeti elevatoarele cu multe omologari, aceasta oferindu-va posibilitatea de a alege marca pe care doriti sa o servisati. De asemenea va recomandam sa va asigurati ca elevatorul pe care doriti sa-l achizitionati are o istorie de minim 3 ani pentru a va asigura ca si dumneavoastra veti avea un viitor cu acel produs. Feriti-va de acei producatori care schimba modelul in fiecare an pentru ca asta dovedeste ca nu au gasit inca solutia tehnica buna.
  • De asemenea va rugam sa va asigurati ca veti cumpara elevatorul de la producator si nu de la un comerciant care face doar branding, pentru ca altfel veti putea suferi de lipsa asistentei tehnice in viitor. Exista o tendinta a pietei actuale de a avea multi-branding si veti putea gasi pe piata acelasi elevator cu multe nume.

OFERTA NOASTRA: La noi veti gasi intotdeauna brand-ul original! Furnizorii nostrii au 50-80 de ani traditie in elevatoare si toate omologarile. Glumind, daca maine COCA-COLA ar lansa un elevator auto pe piata, noi v-am recomanda sa cumparati HOFMANN sau BECKER cu zeci de ani de istorie in elevatoare si sute de mii vandute, chiar daca brand-ul COCA-COLA este incomparabil mai cunoscut decat celelalte.  Cand comparati ofertele asigurati-va ca sunt variante constructive similare si ca au acelasi nivel de calitate. Trebuie sa luati in considerare si termenele de garantie care sunt o dovada de calitate. Nu faceti economie la cateva sute de EURO la elevatoare pentru ca s-ar putea sa va coste mult mai mult, poate chiar propria afacere. Va rugam sa verificati ofertele, sa cititi pe internet pe site-urile producatorilor si sa va asigurati ca luati decizia corecta si ca aveti informatii corecte despre locul de fabricatie (Europa sau China), despre dreptul ofertantului de a comercializa acele produse dat de producator si de autoritatile competente si despre omologarile internationale.

 
– sus –

2. ECHIPAMENTE DE MECANICA GENERALA, SCULE, TESTERE SI UTILITATI :
– AER COMPRIMAT, LUBRIFIANTI, EXHAUSTARE

  • TIPURI: exista cateva echipamente de uz general pentru mecanica generala si o varietate de scule. Am putea aminti presele hidraulice de banc sau cu picior avand 10, 15, 20, 30, 50, 100 Tone folosite la depresarea bucselor sau rulmentilor, macaralele pentru ridicat si transportat motoare, suporti de cutie de viteze, platforme hidraulice de lucru pentru motoare, diverse tipuri de cricuri fixe sau crocodil, suporti de motor cu fixare superioara, suporti mobili de roti pentru manevrare autovehicule in hale, compresmetre cu sau fara diagrame, prese si extractoare, multimetre digitale, dispozitive de tarat si curatat injectoare etc. Sculele sunt generale si specifice. Exista scule speciale pentru fiecare tip de autovehicul si sunt diferite daca autovehiculul este european sau american. Echipamentele de reancarcare instalatie de aer conditionat sunt diferentiate de modul de functionare manual sau automat, daca au banca de date sau nu, daca au posibilitatea de spalare a instalatiei sau nu. Referitor la testere trebuie sa luati in considerare ca un tester universal nu poate face acelasi lucru pe care il poate face un tester OEM. Cu alte cuvinte, un tester universal are in banca de date un numar foarte mare de automobile si incearca sa dialogheze cu cat mai multe dintre sistemele acestora. Este insa imposibil sa existe pe piata un tester universal in stare sa dialogheze cu toate automobilele si cu toate sistemele acestora. Pentru ca daca ar exista, ar trebui sa coste intre 100.000 EURO si 150.000 EURO, adica suma preturilor pe care trebuie sa le platiti pentru a avea cate un tester OEM pentru fiecare marca de automobil. Diferentele intre testerele universale disponibile pe piata este data de calitatea informatiei continuta si nu de cantitatea ei ! Adica este posibil sa gasiti un tester care sa aiba aproape toate marcile de automobile in banca de date, dar sa nu comunice decat cu foarte putine sisteme ale acestora si care sa fie mai putin util decat altul care sa comunice cu aproape toate sistemele automobilelor din banca de date, chiar daca sunt mai putine. Referitor la utilitati, este important sa contractati utilitatile cu constructorul, in cazul in care realizati un service nou. Eventualele echipamente necesare pot fi furnizate de importatorul de echipamente de service, dar realizarea retelei de aer comprimat si a celei centralizate de lubrifianti este bine sa se faca la pachet cu restul instalatiilor. In cazul in care doriti aceste instalatii ulterior, exista diverse solutii ce se pot poza pe perete, sau variante mobile. Pentru aer comprimat este bine sa dimensionati corect necesarul in functie de consumul maxim instantaneu. Grupul de aer comprimat poate avea uscator sau nu, dar este bine ca aerul sa fie bine filtrat, mai eles pentru vopsire. Este bine sa consultati un specialist si sa va asigurati ca solutia aleasa functioneaza. Pentru lubrifianti, cea mai populara solutie este aceea de a folosi instalatii mobile de recuperat ulei, gravitationale sau pneumatice. Varianta pneumatica este mai comoda absorbind uleiul prin joja, dar varianta gravitationala este mai populara in tara noastra datorita ideii ca astfel se curata tot uleiul din baia de ulei. Aceasta idee este insa invechita, iar pentru motoarele moderne, varianta de extractie pneumatica este suficienta si practica. Pentru sistemele de exhaustare, trebuie luate in considerare numarul de masini ce pot functiona simultan, dar si numarul de tevi de esapament a fiecareia. Exista diverse variante constructive, fixe sau mobile. Variantele fixe se ataseaza de pereti sau plafon, dar exista si varianta de ingropare in pardoseala. Variantele mobile pot fi cu roti, sau sub forma de carucioare mobile ce culiseaza pe o sina. Dimensionarea sinei, a numarului de carucioare si a puterii extractorului trebuie facuta in urma unui plan.
  • OFERTA NOASTRA: in primul rand este important sa va asigurati ca aveti toata documentatia referitoare la tipurile de autovehicule pe care doriti sa le reparati pentru ca aceasta contine referiri la tipurile de scule pe care trebuie sa le aveti. Este important sa va asigurati ca ati comandat sculele speciale ale producatorului de autovehicule cu care colaborati pentru ca acestea reprezinta de obicei investitia majora. Dupa aceea va recomandam sa contactati un furnizor specializat in scule. Exista o diferenta intre sistemul de vanzare si de garantie a sculelor si a echipamentelor de service, deci va recomandam sa alegeti furnizori diferiti. Va recomandam sa studiati cu atentie calitatea sculelor si termenele de garantie. Exista pe piata scule cu GARANTIE PE VIATA, dar trebuie sa va asigurati ce conditii de NEACORDARE a garantiei exista. O parte dintre furnizorii de scule, mai ales cei care aduc marfa chinezeasca sub nume englezesti, va vor refuza toate garantiile pe motiv ca nu ati folosit sculele conform instructiunilor de utilizare – ceea ce nu este corect. Va invitam deci sa alegeti scule profesionale si care sa aiba garantie profesionala. De exemplu SNAP-ON ofera garantie pe viata indiferent de modul in care s-au folosit sculele. Teoria lor este ca daca cineva a reusit sa rupa o scula pentru ca a folosit un prelungitor inseamna ca vanzatorul de scule nu i-a oferit clientului scula corecta, iar in acest caz ii inlocuieste clientului scula cu o alta mai performanta. In consecinta va recomandam alegerea cu atentie a furnizorului in functie de experienta pe care o are si de referintele pe care le poate proba si alegerea producatorului de scule in functie de omologarile pe care le are cu constructorul de automobile si de vechimea pe piata. Aceste criterii sunt valabile numai in cazul va puteti asigura ca nu se fura sculele de catre mecanici. In caz contrar, va recomandam folosirea celor mai ieftine scule. Pentru evitarea furtului de scule din service, va recomandam folosirea dulapurilor inchise cu cheia sau a dulapurilor cu sertare pre-formate in care fiecare scula are locul ei bine stabilit si se pot lesne inventaria si observa eventualele lipsuri. Pentru echipamentele hidraulice de mecanica generala (prese, cricuri, macarale, etc.) va recomandam sa va asigurati ca au o calitate rezonabila si exista referinte care se pot confirma, in caz contar va puteti trezi cu probleme dese de etansare care in final vor face ca aceste echipamente sa aiba pierderi de ulei si sa nu functioneze. Pentru diferenta de prêt de cativa zeci de EURO intre un astfel de echipament de buna calitate si unul de proasta calitate nu merita sa va asumati riscuri. Echipamentele de reincarcare instalatie de aer conditionat trebuie sa fie produse de un nume cunoascut si omologat. Pentru o diferenta de doar cateva zeci de EURO va recomandam sa alegeti variantele automate cu banca de date, eventual si cu posibilitatea de spalare a instalatiei. Este de asemenea important sa aveti si un detector de scurgeri de freon, dar si un identificator de freon. Astfel puteti evita situatia in care sa contaminati tot freonul din butelie si sa va coste reancarcarea mai mult decat identificatorul. In tara noastra exista din pacate multi soferi care cred ca freonul de la frigider se potriveste si la automobil, iar fara detectorul de scurgeri va puteti trezi in situatia in care faceti o lucrare degeaba. Referitor la testerele de motor, diferentele de prêt sunt date de diverse criterii cum ar fi : sursa informatiilor (se fura din calculatoarele masinilor sau se cumpara de la producatorii de automobile), interfata grafica, modul de comunicare cu automobilul (prin interfata EOBD sau prin seturi de cabluri speciale) si nivelul de detaliu in diagnosticare. Trebuie sa luati in considerare ca exista doar 4-5 producatori consacrati care sunt si furnizori de echipamente OEM si cateva zeci de mici producatori care sunt gata sa va ia banii degeaba. Cel mai important lucru este sa cumparati un tester de motor NUMAI dupa ce v-a fost facuta o prezentare si ati primit lista cu sistemele pe care le poate diagnostica ! De asemenea trebuie sa stiti ca folosind NUMAI conectarea prin EOBD va limitati la automobilele din ultimii ani si nu veti putea testa automobile mai vechi. Daca luati in considerare ca un set complet de cabluri poate costa 1000-2000 EURO, va rugam sa evaluati corect ofertele si sa cereti furnizorilor sa va listeze toate accesoriile incluse in pretul oferit. Referitor la instalatia de aer comprimat, daca nu o contractati in faza de constructie cu furnizorul de utilitati, trebuie sa o solicitati furnizorului de echipamente. Acesta trebuie sa va faca un mic proiect si sa va determine traseul optim al conductelor si pozitiile grupurilor de preparare aer unde se conecteaza sculele pneumatice. De asemenea trebuie sa stabileasca debitul minim de aer si presiunea de care aveti nevoie, apoi sa va propuna compresorul. Daca aveti probleme de zgomot, sau aveti nevoie de debit mare de aer, trebuie sa achizitionati compresor cu surub care este mai silentios si mai performant, dar mai scump. Altfel puteti alege compresorul cu piston, mult mai economic. Tot in functie de debitul de aer necesar puteti alege un compresor compact la care grupul este asezat pe butelia de 300-500 L, sau varianta de statie de aer cu grupul separat de butelia de 500-1000 L. Diferenta de prêt este de la simplu la dublu. Referitor la lubrifiere, va recomandam sa folositi recuperatoare mobile, daca nu aveti un service foarte mare. Primul avantaj ar fi ca sunt mult mai ieftine decat instalatia centralizata, iar al doilea avantaj este ca puteti sa-i demonstrati clientului ca i-ati pus ulei nou din bidoane sigilate. Daca insa aveti un service foarte mare, atunci sistemul centralizat pe baza de calculator va gestioneaza mult mai eficient consumurile si comenzile, dar pretul este evident mult mai mare. Referitor la sistemul de exhaustare, cel mai raspandit este cel cu carucioare mobile de exhaustare care culiseaza pe sine fixate pe tavanul cladirii.  Desi cel ingropat in pardoseala este mult mai ieftin si uneori chiar mai elegant, exista multi oponenti ai sistemului sustinand ca este mai murdar, poate sa se umple cu apa sau cu soareci. Indiferent care varianta va fi aleasa de dumneavostra, este important sa fie eficienta si bine dimensionata. Pretul variaza intre cateva mii de EURO si cateva zeci de mii de EURO, deci varaianta optima este sa va fixati intai bugetul si apoi sa cereti sa vi se faca oefrta care sa se incadreze in buget. In mod normal, un furnizor de echipamente poate gasi o solutie de exhaustare, indiferent de bugetul alocat de dumneavoastra.

 
– sus –

3. ECHIPAMENTE DE SERVICE ROTI

  • TIPURI: echipamentele de baza pentru un atelier de service roti sunt masina de montat/demontat anvelope si masina de echilibrat roti. In plus se folosesc pentru suspendarea masinii si scoaterea rotilor cricuri sau elevatoare speciale de service roti (care au inaltime mica de ridicare), pistoale de insurubat/desurubat prezoane la roti si bineinteles retea de aer comprimat cu compresor. Lasand la urma pentru detaliere echipamentele importante, compresorul trebuie sa aiba debit suficient pentru sculele pneumatice pe care va pregatiti sa le folositi si pentru umflarea anvelopelor. In cazul in care doriti sa umflati si anvelope de camioane trebuie sa aveti si un compresor de 13 bari. Sculele pneumatice sunt de insurubat/desurubat si de slefuit pentru pregatirea suprafetelor unde se vor aplica peticele. Pentru deservirea acestor scule, instalatia de aer comprimat trebuie sa contina baterii de pregatire a aerului cu uscare si lubrificare. Ar trebui sa aveti si o cheie dinamometrica pentru strangerea corecta a prezoanelor rotilor automobilelor, scula care de obicei lipseste in Romania, dar este prezenta in orice atelier de service roti din vestul Europei. Este important sa aveti cateva echipamente specifice pentru vulcanizare, cum ar fi bazinul cu apa pentru verificare etanseitate sau presa de vulcanizare, care poate fi cu o fata calda sau cu doua. Referitor la echipamentele de baza pentru service roti, adica masinile de montat/demontat anvelope si cele de echilibrat, exista diverse modele in functie de aplicatii. Exista echipamente diferite pentru autoturisme si camioane si alegerea depinde si de tipul rotilor pe care le procesati. Daca aveti clienti cu roti pretentioase, jenti late si talon ingust este foarte important sa folositi sisteme auxiliare de depresare de tip EASYMONT. La camioane trebuie sa stiti ca nu veti putea dejanta roti de tractoare sau de vole cu masinile uzuale de dejantat de camioane. Performanta masinilor de montat/demontat este data de viteza de lucru, dimensiunile rotilor ce pot fi dejantate si sistemul de dejantare care poate proteja janta Este deci important sa definiti exact clientela pe care o aveti si sa va dotati cu echipamentul de care este nevoie. Masinile de echilibrat de turisme nu pot echilibra roti de camioane, dar masinile de echilibrat roti de camioane pot echilibra roti de turisme folosing flanse de fixare speciale. Performanta unei masini de echilibrat este data de precizia de masurare, de simplicitatea in utilizare si de viteza de echilibrare data de modul de introducere a datelor rotii si de modul de amplasare a plumbilor.
  • OFERTA NOASTRA: Inainte de 1989, singurele diferente intre DACIA Dumneavoastra si a vecinilor era culoarea, casetofonul sau spoiler-ul spate. In primii ani de dupa revolutie am inceput sa avem o varietate de autoturisme de diverse modele. Cu toate acestea, nivelul de echipare era destul de scazut deoarece asteptarile clientilor nu erau prea ridicate, referinta fiind DACIA veche. Pana de curand, notiuni ca ABS, AIRBAG, ASC, ASR, EDS, PRE-SAFE, SERVOTRONIC, DISTRONIC, QUATTRO, ADR, etc erau total necunoscute. Acum sunt convins ca fiecare dintre acestea sunt criterii eliminatorii pentru care va alegeti, sau nu, masina. DE CE NU FACETI ACELASI LUCRU SI PENTRU ECHIPAMENTELE DE SERVICE-ROTI? Din pacate, cu foarte putine exceptii, atelierele de service-roti sunt dotate cu echipamente invechite si neperformante, un adevarat pericol pentru posesorii de masini moderne cu jenti sofisticate si scumpe si care doresc sa circule cu viteze mari fara sa le “sara” volanul din mana. Ar trebui sa stiti ca si pentru utilajele de service-roti exista noutati: VPM – sistem de masurare revolutionar si patentat a dezechilibrelor cu mare precizie, 3D-SHAPE – masurare automata a dimensiunilor jentii, GEODATA – brat computerizat de plasare milimetrica a plumbilor pe janta, ALU-PROGRAM – program pentru jenti de aluminiu, HSP – ascunderea plumbilor in spatele spitelor jentii, ASS – auto stop sistem, HOS – sistem patentat de optimizare si reducere a greutatii plumbilor ce trebuie plasati, EASYMONT-PRO – sistem pentru dejantarea rotilor tip PAX, 2-SPEED – motoare cu 2 viteze la masinile de montat/demontat care permit operarea mai rapida, sau varianta revolutionara SMARTSPEED cu inverter care schimba viteza de dejantare in functie de forta de presare, etc. Avantajele folosirii unor echipamente performante sunt certe, iar diferenta de pret fata de un echipament invechit nu este foarte mare. In final, clientul Dumneavoastra va fi multumit si va putea face diferenta. Va rog mult sa va informati si sa cereti furnizorilor Dumneavoastra explicatii, prezentari si omologarile cu constructorii de automobile si cu cei de anvelope, pentru ca numai asa veti putea face diferenta.  Poate ca este important sa stiti ca JOHN BEAN si HOFMANN sunt inventatorii masinilor de echilibrat roti ststice, respectiv dinamice, avand o istorie de peste 75 de ani! Ar trebuie de asemenea sa stiti ca HOFMANN si JOHN BEAN (brand-uri ale grupului SNAP-ON EQUIPMENT) sunt liderii mondiali in domeniul service roti. Unii ar putea sa va spuna ca nu aveti nevoie de ABS daca va tremura piciorul pe frana, dar Dumneavoastra stiti ca nu este asa. Va rugam sa nu credeti tot ce vi se spune fara sa verificati. Sunt banii si reputatia Dumneavoastra in joc.Este dreptul Dumneavoastra de a alege!

 
– sus –

4. STANDURI DE REGLAJ DIRECTIE

  • TIPURI: STANDURILE DE DIRECTIE pot fi si ele de mai multe tipuri cu PC sau cu calculator de proces, cu IR sau CCD, sau cu sistemul revolutionar fara capete de masura pe roti, dar cu camere de luat vederi. De asemenea comunicarea intre capetele de masura poate fi facuta prin cabluri sau radio. Capetele de masura pot avea 6 sau 8 senzori optici, diferentierea facandu-se la numarul de unghiuri care pot fi masurate. Este important sa stiti ca exista unii producatori care inca mai ofera sisteme vechi de 10-15 ani cu cordeluta elastica intre capete. Trebuie sa stiti ca este extrem de important sa aveti o suprafata perfect orizontala pe care masurati directia ceea ce se reflecta in costul elevatorului. De asemenea trebuie sa stiti ca exista scule si dispozitive speciale care trebuie folosite atunci cand doriti sa reglati directia la anumite tipuri de automobile, cum ar fi AUDI, VW, MERCEDES, RENAULT. Daca nu folositi aceste dispozitive aditionale de suspendare punte, sau de compresie, sau de masurare a garzii la sol, masuratorile si reglajele sunt incorecte. Trebuie deci sa va asigurati ca furnizorul dumneavoastra este profesionist si ca ceea ce va ofera are omologari cu diversi producatori de automobile. Aceste omologari sunt pentru dumneavoastra o dovada ca acel echipament poate avea toate accesoriile necesare pentru reglajul directiei la orice marca. Exista diferente intre aparate si in functie de baza de date. Unii producatori isi vand diversele baze de date, iar altii le au integrate in completul de livrare. Trebuie sa stiti ca la unii producatori actualizarea bazelor de date este foarte scumpa si foarte greoaie, mai ales daca nu este varianta PC, ci varianta cu calculator de proces. Este important de stiut ca in domeniul camioanelor, exista putine standuri de directie cu o baza de date bine pusa la punct, iar diferentele de prêt intre standuri profesionale de reglaj directie pentru camioane si standurile standard sunt de la simplu la dublu. Alegerea tipului de stand de directie se face dupa criterii de performanta, viteza de lucru a aparatului, numar mediu de clienti pe zi, tipul clientilor si disponibilitatea de a plati in plus pentru un reglaj mai precis. Trebuie sa luati in considerare si faptul ca un reglaj de directie prost facut va poate aduce reclamatii de la clienti si chiar solicitarea inlocuirii anvelopelor uzate prematur.
  • OFERTA NOASTRA: Referitor la STANDURILE DE REGLAJ DIRECTIE trebuie sa alegeti in primul rand tehnologia pe care doriti sa o aveti, dar si productivitatea aparatului. Tehnologia CCD este déjà invechita si costurile de exploatare si intretinere sunt mult prea mari. Mai mult, timpul necesar verificarii directiei unui vehicul cu un sistem 3D este de 10 ORI MAI MIC decat cel necesar aceleiasi operatii cu un stand de directie CCD. Pentru diferenta mica de pret nu se justifica achizitionarea unui stand CCD datorita limitarilor de la automobilele cu suspensie independenta spate. Diferentele de pret destul de mari intre standurile de directie sunt date de tehnologia de fabricatie, numarul de inclinometre din dotare, numarul de unghiuri pe care le poate masura, precizia de masura, nume fabricant, omologarile cu producatorii de automobile si de soft-ul inclus cu banca de date. Pare o exagerare faptul ca insistam pe omologarile cu producatorii de automobile, dar trebuie retinut faptul ca fiecare dintre ei are o procedura speciala de lucru pentru reglajul directiei, iar aparatul omologat contine si aceste rutine. Fara aceste informatii, exista sanse mari sa reglati gresit directia unei masini de lux. De asemenea trebuie luat in considerare si costul mentenantei care poate fi mare la unele standuri de directie din cauza solutiei constructive. Ca exemplu va putem da standul JOHN BEAN care este cel mai performant de pe piata, dar si cel mai ieftin de servisat. Explicatia este ca JOHN BEAN nu are interfata intre PC si capetele de masura montata in PC, ci este conectata exterior prin USB. Astfel, orice defectiune care ar aparea la PC poate fi remediata in minute! Fiind inventatorul echipamentului de reglaj directie, JOHN BEAN este liderul mondial incontestabil in domeniu fiind si inventatorul noului sistem 3D! Avantajele sistemului 3D: lipsa electronicii in capetele de masurare, diagnosticarea caroseriei prin masurarea efectiva a dimensiunilor ecartament, ampatament si diagonale, masurarea diametrului efectiv al anvelopelor, compensarea fulajului rotii fara a fi necesara ridicarea masinii, reglarea casetei de directie prin metoda ACKERMANN, lipsa obligativitatii de a avea suprafata de lucru orizontala avand plan virtual, masurarea automata a garzii la sol, soft extrem de usor de utilizat pe baza de pictograme.  Daca faceti analiza costurilor de intretinere pe care le-ati avut cu un stand de directie anterior si le comparati cu costurile de intretinere de la noul stand 3D, la care adaugati viteza de lucru de aproape 5 ori mai mare, veti ajunge la concluzia ca merita diferenta de pret de 2-3000 de EURO pentru a va achizitiona noua tehnologie. Recomandarea noastra este sa alegeti intotdeauna un NUME MARE pentru standul de directie pentru a va feri de dicutiile cu clientii care pot solicita anvelope noi in locul celor uzate declarand ca nu le-ati facut directia bine. Chiar daca astfel de discutii apar, atata timp cat aparatul are omologare cu autoritatile Romane BRML si cu constructorii de automobile, sansele de a schimba anvelopele pe banii dumneavoastra sunt inexistente pentru clientii rauvoitori.

 
– sus –

ECHIPAMENTE PENTRU LINIA DE INSPECTIE TEHNICA PERIODICA

  • TIPURI: In tarile membre ale Uniunii Europene cat si in tarile candidate la integrare in UE a fost initiat si dezvoltat sistemul de efectuare a ITP supravegheat de catre o institutie desemnata de autoritati. In acest sistem, autorizarea statiilor ce efectueaza ITP se face in principal dupa criterii tehnice iar in anumite state si dupa criterii teritoriale (limitarea numarului de statii in functie de suprafata si de numarul vehiculelor inmatriculate). In Romania, inspectiile tehnice periodice se efectueaza de catre Registrul Auto Roman, organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului prin reprezentantele sale judetene sau prin operatori economici autorizati si monitorizati de RAR. Autoritatea RAR se concretizeaza prin folosirea marcii inregistrate RAR de catre operatorii economici autorizati sau de catre institutiile publice autorizate. Autorizarea statiilor de inspectie tehnica periodica detinute de persoanele juridice se face de catre RAR pe baza cererii de autorizare si a rezultatului favorabil al Raportului de evaluare a capabilitatii tehnice. Autorizatia tehnica se acorda persoanelor juridice care detin spatii corespunzatoare desfasurarii activitatii de inspectie tehnica periodica, indeplinesc conditiile legale in ceea ce priveste dotarea tehnica necesara si au personal atestat pentru activitatea de inspectie tehnica periodica.Consecintele introducerii in 1998 a legislatiei armonizate au fost modernizarea sau inlocuirea aparaturii utilizate in cadrul ITP.. Evaluarea capabilitatii tehnice si autorizarea agentilor economici care presteaza servicii de inspectie tehnica a vehiculelor rutiere au fost elaborate in cadrul RAR pe baza Ordonantei 81/2000 si a Ordinul ministrului transporturilor 565/2000 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehicululor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica (RNTR-1:2000).Echipamentele de care este nevoie pentru dotarea unei LINII DE INSPECTIE TEHNICA PERIODICA sunt: stand de testare frane, analizor de gaze, opacimetru, aparat de testat faruri, detector de jocuri in articulatii manual (elevator sau cric de canal) sau hidraulic, manometru si subler. Echipamentele trebuie sa fie omologate de BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA, sau avizate de RAR.Standurile de frane pot fi de turisme, de camioane, sau mixte. Exista niste specificatii tehnice minimale pe care echipamentele trebuie sa le respecte. Diferentierea la standurile de frane se face prin sarcina maxima pe punte, calitatea acoperirii rolelor si modul de afisare a datelor (analogic cu ceasuri, sau PC). La analizoare de gaze si opacimetre, diferenta o da usurinta in exploatara, fiabilitatea si soft-ul care trebuie sa fie conform cu reglementarile RAR in vigoare. La celelalte echipamente, diferenta o face pretul.
  • OFERTA NOASTRA: La dotarea LINIILOR DE ISPECTIE TEHNICA PERIODICA nu avem concurenta, avand o cota de piata in acest segment de peste 60%! Prin oferta noastra completa si profesionista, aflata in permanenta concordanta cu legislatia in vigoare am reusit sa atragem ca si clienti cea mai mare parte a LITP. Echipamentele aflate in oferta noastra: HOFMANN, CARTEC, CAPELEC sunt printre cele mai apreciate din lume avand omologari in toate tarile europene si in majoritatea tarilor lumii.Astfel ne-a fost usor sa corelam soft-ul cu legislatia in vigoare, producatorii nostri avand deja o vasta experienta in domeniu. Prin volumul mare de importuri realizat de firma noastra de la producatorii sus mentionati, am reusit sa obtinem preturi promotionale pe care le-am reflectat in preturile de vanzare catre Dumneavoastra. Am reusit astfel sa avem cele mai performante echipamente la cele mai mici preturi. Dar cel mai important argument in favoarea noastra este ca stim ce aveti nevoie pentru a primi autorizarea de LITP si nu avem preturi ascunse pentru accesorii astfel incat sa descoperiti in final ca ati cumparat ceva mult mai scump. Oferta noastra tehnica initiala este si oferta tehnica finala, fiind incluse toate optionalele si accesoriile.  De asemenea, prin efortul facut de echipa de service de a sigura remedierea cu maxim de eficienta intr-un timp foarte scurt a oricaror defectiuni, am reusit sa evitam blocarea statiilor si automat pierderea clientilor pentru beneficiarii nostri. Toate echipamentele din oferta noastra de LITP sunt produse in Germania si Franta, cu exceptia aparatului de reglat faruri si a exhaustorului mobil care sunt produse in Italia. Aceasta reprezinta o garantie in plus ca noi nu facem rabat de calitate, ci doar la pret. Dorim sa multumim celor mai multi dintre Dumneavoastra care ne sunteit deja clienti pentru LITP si ii invitam si pe aceia care nu au inca o LITP sa ne testeze.

 
– sus –

UTILAJE SI SCULE DE TINICHIGERIE

  • TIPURI: Exista o varietate de utilaje pentru tinichigerie pe piata, pornind de la banala trusa de tinichigerie bazata pe un cilindru hidraulic si cateva capete de indreptare si pana la bancuri sofisticate de tragere automate. Se pot identifica trei grupe principale: sisteme de masura universale, bancuri de redresare universale si bancuri de redresare cu calibre. Daca pornim in ordine inversa sa explicam functionarea, putem spune ca bancurile de redresat caroserii pe baza de calibre sunt cele mai precise, dar si cele mai scumpe. Acest sistem a fost inventat de BLACKHAWK si continuat de CELETTE atunci cand domnul CELETTE a decis sa-si dea demisia din functia de director al BLACKHAWK EUROPE si sa-si faca propria firma. Avantajul sistemului este ca prin pozitionarea calibrelor se obtin multe puncte de ancorare in zona nedeformata a caroseriei, iar pe masura ce se trage si se indreapta zona deformata restul calibrelor se fixeaza de caroserie. In acest fel factorul subiectiv uman este eliminat obtinandu-se o redresare perfecta. Un alt avantaj il reprezinta faptul ca se pot fixa in calibre elementele ce trebuie sudate pe restul caroseriei, aceasta operatie efectuandu-se mult mai usor. Dezavantajul acestui sistem este costul extrem de ridicat al calibrelor si faptul ca pentru fiecare model de automobil exista un set de calibre. In acest fel ar trebui sa investiti cateva SUTE DE MII DE EURO pentru a putea avea toate seturile de calibre. In alte tari exista un sistem de inchiriere a acestor calibre, clientul achizitionand doar bancul de redresare, iar calibrele inchiriindu-le in functie de tipul automobilului avariat care vine in atelier, dar aceasta solutie nu este disponibila in Romania. Un alt sistem de redresat caroserii este sistemul universal care poate fi fix, sau mobil si poate fi cu elevator sau fara. Avantajul sistemului mobil este ca se poate folosi in orice colt al halei, iar sistemul cu elevator permite tinichigiilor sa lucreze ergonomic. Sistemul universal este cel mai cautat la acest moment deoarece acopera toata gama de automobile si in functie de complexitate poate acoperi toata gama de deformari. Fixarea automobilului pe banc se face cu cleme de fixare, in loc de calibre. Tragerea zonelor deformate se face tot cu turnuri de tragere. Neexistand calibrele pentru a indica punctele in care trebuie sa ajunga diversele referinte ale automobilului, trebuie folosit un sistem de masura pentru vizualizarea pozitiei punctelor de referinta si compararea lor cu baza de date. Sistemele de masura pot fi mecanice sau electronice cu banca de date pe PC. Sistemele mecanice sunt pe baza de comparatie dreapta/stanga, sau cu baza de date sub forma de fise. Principiul de functionare este cu cadru de masura cu palpator care se fixeaza de punctul pe care dorim sa-l masuram si se citeste pozitia punctului pe riglele gradate din cadrul de masura. Varianta intermediara intre sistemele profesionale de masura electronice si cele mecanice sunt sistemele hibrid cu cadru de masura mecanic cu rigle gradate, dar cu citire electronica si banca de date in PC. Sistemele performante de masura sunt cele care nu au legatura cu bancul de redresat si pot fi folosite si independent. Ele sunt cu ultrasunete (BLACKHAWK), laser (CHIEF) sau brat electronic palpator (CELETTE, CAR BENCH). Avantajul sistemului BALCKHAWK este ca sonda ultrasonica se fixeaza pe punctul de referinta deformat al automobilului si se poate vizualiza in timp real mutarea punctului in cadrul operatiunilor de tragere cu bancul de redresat.. La celelelte sisteme masurarea se face alternativ cu tragerea, ceea ce duce la o pierdere de timp. Nu in ultimul rand trebuie mentionate aparatele de sudura fara de care activitatea de tinichigerie nu ar avea finalitate. Este important sa aveti in dotare aparate de sudura in mediu protector, aparate de sudura in puncte, aparate de taiat cu plasma si aparate de sudura inertiale ce pot indrepta tabla. Exista la ora aceasta si roboti de sudura care combina operatiile de mai sus. Trebuie de asemenea sa luati in considerare ca tabla din care sunt realizate automobilele moderne are alti parametri decat cei din trecut, iar pentru sudarea diverselor componente ale caroseriei aveti nevoie de aparate de sudura foarte performante, avand curenti foarte mari si racire cu antigel.
  • OFERTA NOASTRA: este foarte important sa definiti exact tipul de activitati de tinichigerie pe care doriti sa le faceti. Pentru lovituri usoare trebuie folosit vestitul ECHER DE TRAGERE DOZER , o inventie si un patent al firmei BLACKHAWK din anii ’40, chiar daca acum exista zeci de modele pe piata. Pretul unui astfel de echer de tragere variaza intre 1000-2000 EURO in functie de producator, setul de accesorii si gradul de mobilitate al bratului de tragere. Cu cat cresteti pretentiile, dar si bugetul, puteti cumpara in jurul sumei de 5000-6000 EURO un banc de redresat mobil sau cu elevator cu brat de tragere de 5-6 Tone avand un set limitat de accesorii. Nu incercati sa redresati caroserii lovite rau pentru ca acest banc este doar pentru accidente usoare. Daca doriti sa reparati caroserii accidentate rau, trebuie sa va pregatiti sa investiti minim 20.000 EURO pentru bancul de tras si sistemul de masura. Trebuie luat in considerare ca un sistem foarte performant poate ajunge la 50-60.000 EURO. Performanta unui sistem este data de viteza de lucru, simultaneitatea operatiilor pe diverse zone si omologarile cu constructorii de automobile. In pretul de mai sus este inclus si sitemul de masura electronic, sau in cazul CAR BENCH sistemul MINI-JIG. Pentru unii constuctori de automobile este obligatoriu sa aveti in dotare echipamentul omologat de acestia deoarece in manualele de reparatii se face referire la acel echipament si la accesoriile acestuia. De asemenea la alegerea utilajului este important daca sunteti in perioada de constructie a unui nou atelier de tinichigerie, sau doriti dotarea cu echipamente moderne a atelierului mai vechi. Daca sunteti in faza de constructie, rama de tinichigerie incastrata in beton cu stalpi de tragere si cu platforma elevatoare este cea mai buna solutie. Spatiul devine multifunctional putand fi folosit atat pentru redresat caroserii cat si pentru alte activitati uzuale in service. Acest concept a fost inventat si patentat de BLACKHAWK in 1947 sub numele de KOREK FRAME, dar mai este copiat azi si de altii. Referitor la sistemele de masura, diferenta intre un sistem de masura mecanic si unul electronic este de 1:3, luand in considerare sistemele mecanice performante cu baza de date sub forma de fise. Diferenta este data de viteza de lucru si de influenta factorului uman in sensul ca la varianta electronica operatorul este condus de calculator prin etapele masurarii, fiind dificil sa greseasca. Un alt avantaj al sistemului de masura electronic, mai ales daca este independent de bancul de redresare (cum este BLACKHAWK SHARK, de exemplu) este ca poate fi folosit ca sursa de venituri separata pentru ca se pot face diagnosticari la automobile si se pot identifica automobilele care au fost accidentate in trecut.  Referitor la restul echipamentelor din atelierul de tinichigerie, va recomandam scule profesionale si eventual un sistem centralizat de alimentare cu aer, curent electric si prevazut cu guri de aspirare praf de slefuitor si chiar fum de sudura. Aceste tipuri de brate multifunctionale sunt din ce in ce mai prezente datorita faptului ca sunt extrem de utile, practice si ergonomice. Referitor la aparatele de sudura, va recomandam sa nu faceti economie. Este un aparat extrem de folosit in activitatea de tinichigerie, iar cateva sute de EURO pe care credeti ca le economisiti achizitionand un echipament semi-profesional se vor transforma in cateva mii de EURO pierduti in lucrarile pe care nu le puteti face sau in intarzieri datorate imposibilitatii de a suda tabla speciala a automobilelor moderne.

 
– sus –

CABINA DE VOPSIT SI UTILAJE PENTRU VOPSITORIE:

  • TIPURI: Cabinele de vopsit se diferentiaza prin dimensiuni, debit de aer, renume, omologari si solutie constructiva – bazament metalic sau fundatie excavata. Din pacate sunt foarte multi care cred ca pot produce o cabina de vopsit si sunt foarte multi care se lasa pacaliti. Aparent, o cabina de vopsit este o camera cu pereti izolati, cu o usa se intrare, cu niste becuri si cu un genertor de aer cald. In realitate insa debitul de aur, fluxul de aer, viteza periferica a aerului in jurul masinii, economia de combustibil si energie electrica, timpul de schimbare a filtrelor sunt toate elemente importante in evaluarea unei oferte de cabina de vopsit. O cabina bine echilibrata trebuie sa aiba circuitul eficient si constant al aerului, cu un minim de turbulenta, astfel incat debitul furnizat sa fie superior celui exhaustat. Presiunea in interiorul cabinei ramane pozitiva pentru evitarea particulelor de praf si echilibrata pentru a limita turbulentele. Temperatura de uscare trebuie atinsa in timp foarte scurt, adica in 3-10 minute. Unghiul de iluminare este de asemenea important oferind o lumina aproape naturala cu o luminozitate mare pentru potrivirea cat mai buna a culorilor si marirea suprafetelor elementelor de filtrare. Lampile cu infrarosu asigura uscarea partiala si sunt extrem de utile in fiecare atelier de vopsitorie. Pentru pregatirea suprafetelor in vederea vopsirii se recomanda folosirea posturilor de preparare in care fluxul de aer este dirijat si filtrat, astfel incat praful sa nu se raspandeasca in atelier si sa se depuna pe masina proaspat vopsita. Zonele de preparare pot fi separate prin perdele, sau doar prin circulatia aerului. In general se recomanda 2 posturi de preparare la o cabina de vopsit. Folosirea bratelor multienergetice si de aspirare este recomandabila pentru zonele de preparare.
  • OFERTA NOASTRA: Experienta unui producator de renume se regaseste in inovatiile tehnice si performantele cabinei de vopsit. OMIA de exemplu are 60 de ani de experienta Pretul unei cabine cu caracteristici modeste este foarte mic fiind in jur de 15-16.000 EURO. Cu cat nivelul asteptarilor dumneavoastra creste si stiti exact ce sa cereti, veti vedea ca preturile devin mai bune pentru cabinele de renume mondial, decat cele ale unor producatori fara istorie si fara experienta. Intr-o cabina cu o inaltime interioara de 2,80 m se pot vopsi aproape toate tipurile de masini pe 4 roti, mini-van-uri si microbuze, spre deosebire de alte cabine cu inaltimea de 2,50 m. De asemenea, exista si cabine cu inaltime de 2,51 m sau 3,36 m. Cabinele furnizate de noi cu lungimea 7,28 m sunt mai lungi decat cabinele competitorilor care masoara 7 m, permitand astfel vopsirea separat a unei aripi, aparatori sau usi suplimentare. Interiorul cabinei noastre are 4,00 m latime, spre deosebire de celelalte cabine care masoara la exterior, incluzand si peretii, 4,00 m. Se furnizeaza doua usi cu doua canate, care usureaza intrarea si iesirea vehiculelor datorita dechiderii mari si rapide. Usile cu doua canate au mai putine spatii libere decat cea cu trei canate, prin urmare se inchid mult mai bine si au o protectie mai buna impotriva patrunderii prafului. Filtrele de tavan se schimba usor datorita sistemului de 4 sau 5 suporti de filtre cu balamale, spre deosebire de multe alte cabine ale competitorilor, la care exista un numar mare de suporti. Cabinele sunt oferite cu sisteme cu trei randuri de gratare sau cu baza metalica care asigura o circulatie eficienta si laminara a aerului in jurul vehiculului. O inovatie OMIA este sistemul unic de recirculare a aerului cald nepoluat. Aerul fierbinte in timpul ciclului de uscare iese prin mai multe clapete din peretii laterali, controlate de servomotoare si apoi aerul este recirculat prin schimbatorul de caldura. In acest mod se evita contaminarea aerului. Acest lucru evita orice contaminare cu vopsea sau praf ca la alte cabine, unde aerul se murdareste in momentul in care trece prin podea. Un procent de 90% din aerul fierbinte este recirculat, pentru a creste eficienta energetica si pentru a se obtine mai repede temperatura dorita. Un alt element important este presiunea constanta in interiorul cabinei si asigurarea curateniei acesteia. O alta inovatie OMIA este schimbatorul de caldura care este confectionat din inox si are practic capacitatea dubla fata de cele ale competitorilor, obtinandu-se astfel o eficienta de aprox. 92%, fata de cele 80 de procente ale majoritatii competitorilor. Un alt dispozitiv care contribuie la cresterea eficientei cu inca 8% este regulatorul “T” situat pe conducta de gaze, acest lucru obtinandu-se prin introducerea de aer in conducta pentru a evacua gazele mai eficient. Exista un termostat standard de siguranta conectat la senzorul de caldura care opreste arzatorul in cazul depasirii temperaturii de 80oC. Chiar daca par neimportante, este util sa precizam ca nivelul de zgomot datorat partilor mecanice este de doar 70 dB, nivel mai scazut decat la concurenta, prin izolarea fonica a conductei de trecerea a aerului din partea mecanica in plenum si prin reducerea vibratiilor. Admisia aerului in plenum se face printr-o legatura “Y”, iar debitul sau este practic dublu fata de cazul competitorilor: in cazul seriei 280 este de la 26.000 la 32.000 m3/h. Aceste debite sunt importante pentru utilizarea vopselelor pe baza de apa. Desi unii competitori va vor afirma contrariul, va rog sa luati in considerare ca motoarele cuplate prin curele trapezoidale au o intretinere mai usoara si nu forteaza sistemul de transmisie a cuplului motor, spre deosebire de motoarele direct cuplate, care sunt fortate de ventilatoarele murdare si sunt mai scump de schimbat. Componentele folosite la constructia cabinelor OMIA sunt numai de provenienta SIEMENS sau OMRON.  Din punct de vedere a costurilor de utilizare va rugam sa luati in considerare ca la OMIA suprafata pre-filtrelor este crescuta prin fabricarea acestora in forma de fagure, rezultand o eficienta sporita, capacitate de retinere mai mare si o durata de viata mai mare. Oferta noastra cuprinde solutii pentru ABSOLUT orice solicitare a dumneavoastra pentru ca OMIA produce cabine de vopsire nu numai pentru vopsirea autovehiculelor, cat si pentru alte segmente industriale, iar aceste produse pot include lampi cu infra-rosu, laboratoare de preparare, zone de pregatire, cabine pentru camioane, sisteme de reducere a poluarii, instalatii de tratare a suprafetelor.

 
– sus –

ECHIPAMENTE DE CURATAT SI PENTRU DOTAREA SPALATORIEI AUTO

  • TIPURI: Imaginea service-ului dumneavoastra auto este data mai ales de curatenia din interior si de echipamentele alese. Nu trebuie neglijat si faptul ca in vestul Europei orice masina care iese din service dupa o lucrare mai costisitaoare de mecanica sau dupa orice lucrare de tinichigerie este spalata exterior si in unele cazuri interior. Aparatele pot fi de curatat cu presiune cu apa rece, de curatat cu presiune cu incalzirea apei, aspiratoare, aspiratoare cu spalare, masini de maturat si masini de curatat pardoseala. De asemenea exista statii de spalat cu perii pentru service-urile mari.Cele mai populare echipamente de curatat din service-urile auto sunt instalatiile de spalat cu presiune si aspiratoarele industriale pentru mediu umed si uscat. Instalatiile de spalat cu presiune pot fi cu apa rece sau cu incalzirea apei. Incalzirea se poate face cu motorina, electric sau cu gaz metan. Varianta cea mai populara este echipamentul mobil de spalat cu presiune si apa incalzita pe baza de motorina. Acest echipament permite curatarea exterioara a automobilelor, dar si degresarea sau spalarea motorului. Presiunea maxima de pana la 200 bari permite caratarea eficienta a oricarei suprafete. Daca va hotarati totusi sa achizitionati varianta fara incalzire a apei, atunci trebuie sa stiti ca puteti folosi apa calda de la robinet cu conditia sa nu depaseasca 50 grade Celsius. Variantele stationare nu sunt foarte populare in Romania unde exista putine locuri cu spalarea masinii self-service, principala aplicatie a acestui sistem. La capitolul aspiratoare, cele mai utilizate sunt cele ce se pot folosi in medii umede si uscate datorita faptului ca in spalatoriile auto mediul este in general umed. Pentru birouri si showroom-uri se folosesc aspiratoarele pentrui medii uscate. Pentru curatarea covoarelor sau mochetelor din birouri se folosesc aspiratoare cu perie, iar pentru curatarea mochetelor din automobile si a tapiteriilor scaunelor se folosesc aspiratoare cu spalare. In functie de volumul de lucru se aleg aspiratoare cu rezervoare mai mari sau mai mici, cu unul sau doua motoare. Pentru curatarea pardoselilor, indiferent daca acestea sunt din showroom sau din ateliere, se folosesc masini de curatat pardoseli manuale sau cu post de conducere, alimentate la curent electric, sau cu baterie. In functie de suprafata pardoselii ce trebuie curatata, se alege modelul si caliatetea periei, dar si dimensiunea aparatului. Pentru exteriorul cladirii trebuie sa luati in considerare masinile de maturat care pot fi manuale, electrice cu baterie si cu actionare manuala, sau cu post de conducere. Tot pentru exterior va puteti gandi la masini de curatat zapada. Nu trebuie sa neglijati detergentii folositi luand in considerare ca pentru fiecare aplicatie exista un detergent special. Daca service-ul dumneavoastra se preteaza la o astfel de investitie, este util sa aveti in vedere statia de spalat cu portal care permite o viteza de lucru si un randament mai mare. Daca folositi si un sistem de recirculare a apei, consumul din retea este mic.
  • OFERTA NOASTRA: cele mai importante criterii de selectie pentru echipamentele de curatat si spalat sunt calitatea, fiabilitatea si pretul. Desi in mod uzual se ia in calcul doar spalatoria auto pentru care se achizitioneaza un aparat de spalat cu presiune si un aspirator in mediu umed si uscat, trebuie sa va ganditi si la curatenia celorlalte zone: curtea exterioara, showroom, atelier de service. Achizitionarea tuturor acestor aparate la pachet are avantajul negocierii pretului si obtinerea unei oferte avantajoase. Piata echipamentelor de curatat este dominata de KARCHER, lider incontestabil. KARCHER este inventatorul echipamentelor de spalat cu presiune din 1950. De atunci sunt numeroase patente ce poarta marca KARCHER pentru duzele de presiune, pentru pistolul EASYPRESS etc. Daca trebuie sa alegeti un echipament de spalat cu presiune si apa calda va recomandam sa alegeti o varianta profesionala. Pentru cateva sute de EURO in plus primiti o calitate mult superioara si o fiabilitate ridicata. Deoarece in Romania acest tip de echipamente de curatat cu presiune si apa calda este utilizat intensiv, in timp ce in vestul Europei este folosit doar ca prespalare la spalatoriile cu perii, nu trebuie sa alegeti varianta cea mai ieftina. La alegerea asipartorului este bine sa luati unul cu rezervor mare, altfel fiind obligat sa-l curatati des. Deoarece in tara noastra este multa murdarie, va recomandam alegerea unui apirator performant cu doua motoare pentru curatarea interiorului masinii. Tot pentru spalatoria auto este recomandabil un aspirator cu spalare pentru curatarea mochetelor si a tapiteriei. Acest aspirator trebuie sa fie modelul cel mai mic si cel mai ieftin deoarece altfel nu incape in interiorul automobilului. Pentru pardoselile interioare trebuie cumparat un echipament de curatat care se dimensioneaza in functie de suprafata si de timpul pe care doriti sa-l alocati acelei suprafete. Daca aveti 1000 m2 de pardoseala pe care doriti sa-i frecati si aspirati in jumatate de ora trebuie sa alegeti masina care sa poata face 2000 m2/ora. De asemenea trebuie sa alegeti corect tipul de perie cu care este dotata masina de curatat si care sa reziste suprafetei pe care o avti. O perie pentru suprafata lucioasa se poate uza imdiat pe o suprafata rugoasa. De asemenea trebuie sa cereti furnizorului dumneavoastra sa va recomande exact configuratia echipamentului si detergentii pe care sa-i utilizati. Acelasi lucru se aplica si pentru suprafetele exterioare care trebuie maturate.  Daca numarul de automobile ce trebuie spalate este prea mare, este evident ca nu se pot prelucra manual. In acest caz trebuie achizitionata o statie de spalat cu portal sau cu tunel, alegerea fiind facuta in functie de spatiu, buget si numar de automobile spalate pe ora. Daca doriti sa spalati 20-25 de masini pe ora trebuie sa alegeti varianta cu tunel. Pentru spalatoriile cu perii trebuie sa luati in considerare intretinerea periodica deoarece perrile neintretinute pot zgaria vopseaua. Pentru aplicatii speciale exista solutii de spalare speciale, adica pentru cisterne, tramvaie, autobuze articulate exista statii de spalare speciale.

 

“AFTER SALES SERVICE” sau… santaj ?

La fel cum exista o multe tipuri de echipamente de service, exista si o mare varietate de servicii post vanzare. Exista mai multe feluri de GARANTII si mai multe feluri de post-garantii.

Prima intrebare legitima ar fi daca firma care promite un termen de garantie va mai exista pe perioada in care a promis aceste servicii. Sunt convins ca primiti regulat oferte de echipamente de la mai multe firme si va rog sa le cautati pe cele de acum 2-3 ani. Va rog apoi sa le comparati cu cele actuale si veti constata cu surprindere ca multe dintre acele firme nu mai exista, sau ca echipamentele oferite in 2016 sunt altele decat cele oferite in 2005-2006.
HOFMANN AUTOTECH ROMANIA SRL are aceiasi furnizori din 1995 la care s-au adaugat si altii pentru completarea ofertei. NU EXISTA nici un echipament vandut de noi in ultimii 12 ani pe care sa nu il putem repara sau la care sa putem furniza piese de schimb.

Problema lipsei serviciilor post vanzare si a pieselor de schimb la multe dintre echipamentele vandute de alte firme se datoreaza si disparitiei sau reprofilarii activitatii furnizorilor de la acea vreme. Din fericire, firmele pe care noi le reprezentam sunt lideri de piata in domeniu si au avut permanent o politica de expansiune si de crestere a nivelului vanzarilor si serviciilor.
O alta mare problema a serviciilor post vanzare este lipsa de informatie care afecteaza mult nivelul cerintelor de service, dar si a ofertei. In alte tari exista reviste de specialitate unde se pot obtine informatii obiective despre echipamente de service. In acest fel clientii nu stiu ce sa ceara si unii tehnicieni de service profita de acest lucru pentru a umfla devizele.

Aceasta lipsa de informatie duce in multe cazuri la tentatia unor service-uri auto sa contracteze lucrari la echipamente cu personal neautorizat sau mai grav cu angajatii firmelor furnizoare de echipamente in nume personal. Aceasta practica este pe termen mediu si lung extrem de pagubitoare pentru ambele part datorita lipsei responsabilitatii pentru lucrarea executata si pentru ca se poate crea o dependenta de acel personaj care se poate transforma in santaj.

LOGICA SIMPLA spune ca obiectivul firmei noastre este ca echipamentele vandute sa functioneze perfect si cu costuri de service minime pentru client, astfele incat la urmatoarea achizitie de echipamente decizia sa fie tot in favoarea noastra. Interesul celui care ofera exclusiv service este ca echipamentul sa nu functioneze si clientul sa aiba multe probleme astfel incat sa fie des solicitat si bineinteles platit.

CONCLUZIA clara ar trebui sa fie ca exista un INTERES COMUN al HOFMANN AUTOTECH ROMANIA si al clientilor nostrii sa avem in piata echipamente in functiune, fara probleme tehnice si cu costuri minime de intretinere. Deoarece vanzarile firmei noastre reprezinta peste 85% din cifra de afaceri, este mult mai importanta o crestere a vanzarilor bazata pe o lipsa a problemelor de service, decat o crestere a incasarilor de service avand ca rezultat o scadere a vanzarilor pe termen mediu si lung.

Exista din pacate numeroase exemple de clienti care au preferat sa contacteze si sa lucreze direct cu oamenii de service, fara sa anunte firma. Riscurile acestei proceduri sunt ca in spatele aparentei economii facute la prima interventie, clientul risca sa ramana dependent de acel personaj care sa faca modificari in aparate prin care prezenta lui sa fie absolut necesara foarte des. Un exemplu in acest sens este dat de analizoarele de gaze unde unii fac setari frauduloase prin care aparatul se blocheaza solicitand calibrarea la 6 luni, cand in realitate trebuie facuta mult mai rar si numai la solicitarea clientului.
Am mai constat multe cazuri in care clientii au apelat la serviciile unor asa zisi specialisti si au folosit echipamentele gresit sau la capacitate incompleta deoarece nu au verificat munca lor.

Am mai constat ca multi oameni de service evita sa propuna clientilor contracte de service post garantie cu suma fixa trimestriala, deoarece in acest caz nu ar mai putea sa obtina venituri suplimentare de la clienti. Aceste tipuri de contracte reprezinta de fapt o extindere a garantiei si clientul nu mai plateste nimic in afara sumelor trimestriale, indiferent de ce ar putea sa se defecteze la echipament. Este de fapt o asigurare de buna functionare a echipamentelor si un mod simplu de a bugeta eficient cheltuielile.

Recomandarea noastra este foarte simpla sa apelati pentru ORICE PROBLEMA la reprezentantul nostru de vanzari cu care aveti legatura comerciala. Daca legatura nu este satisfacatoare, va rog sa contactati imediat directorii firmei. Avem un interes comun sa rezolvam problema urgent cu costuri minime pentru a va pastra ca si client.

Echipamentele comercializate de firma noastra sunt extrem de fiabile si sunt pregatite sa functioneze 10-15 ani fara probleme. Va rugam sa ne ajutati sa nu le creem probleme artificiale care sa ne cauzeze costuri suplimentare ambelor parti.

Recomandarea noastra pentru OPTIMIZAREA intretinerii si exploatarii utilajelor de service este sa numiti un responsabil in interiorul firmei dumneavoastra care sa aiba o ora pe saptamana maxim grija intretinerii acestora. Este vorba de curatare, lubrifiere, strangere suruburi etc. lucrari ce trebuie facute regulat de utilizatorii echipamentelor. Observarea din timp a eventualelor probleme pot duce la remediere fara costuri si la lipsa defectelor majore. Acest responsabil va avea permanent legatura directa cu directorul firmei si cu reprezentantul de vanzari si vor decide de comun acord datele si orele la care oamenii de service se vor prezenta pentru revizii.